Зміст Вступ 3 1. Сутність бюджетної політики держави 11 2. Основні напрями бюджетної політики України 15 3. Розвиток бюджетної системи та політики на сучасних етапах 30 Висновки 36 Використана література 39 Висновки • відсутність концепції та стратегії розвитку бюджетної системи та реформування бюджетного процесу; • неврегульованість правових питань і відсутність дієвого законодавчого поля з організації та функціонування бюджетних відносин; • високий рівень централізації; • низький рівень фінансово-бюджетного планування, невідповідність між зобов’язаннями, видатками та джерелами фінансування; • хаотичний, непослідовний і непередбачуваний розвиток системи міжбюджетного фінансування; • відсутність стимулів до підвищення обсягів власних надходжень; • передумови до накопичення бюджетної заборгованості; • розподіл фінансових ресурсів за принципом «від досягнутого»; • прогресивне і неупереджене зростання податкової заборгованості; • відсутність належного рівня фінансово-бюджетної культури і відповідальності учасників бюджетного процесу. Через недосконалість бюджетного законодавства постійно відбувалися зміни бюджетних правових норм і правил бюджетного регулювання. Відсутність стабільності та постійні зміни правил бюджетного процесу стали початком формування незбалансованих бюджетів. Починаючи з 1994 року, за таких умов як результат і наслідок неузгоджених фінансово-бюджетних рішень відбувається процес формування міжбюджетної заборгованості. Її обсяг до введення Бюджетного кодексу досяг понад 2 млрд. грн. Ухвалення 28 червня 1996 року Конституції України як основного Закону України стало основою і вимогою вдосконалення принципів побудови бюджетної системи, розвитку міжбюджетних відносин і здійснення бюджетної реформи в Україні. Україна як суверенна і незалежна держава є унітарною. Систему адміністративно-територіального устрою України складають Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони в містах, селища та села. Адміністративно-територіальний поділ України ґрунтується на засадах єдності та цілісності державної території, поєднання централізації і децентралізації у здійсненні державної влади, збалансованості соціально-економічного розвитку регіонів. Державний устрій та адміністративно-територіальний поділ України є основою для формування бюджетного устрою. Бюджетний устрій передбачає організацію, принципи побудови і структуру бюджетної системи та взаємозв’язок усіх ланок бюджетної системи в процесі забезпечення виконання єдиної загальнодержавної фінансово-бюджетної політики. Бюджетний устрій є складником державного устрою і спрямований на організацію та забезпечення виконання загальнодержавних функцій. Він передбачає формування національної бюджетної системи з метою організації бюджетного процесу і забезпечення регулювання та контролю за рухом публічних фінансових ресурсів. Другий етап завершився формуванням засад і принципів побудови національної бюджетної системи і став початком наступного етапу реформування – третього. Відповідно до статті 95 Конституції України бюджетна система має будуватися на засадах справедливого та неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами. Для забезпечення повноцінного виконання 92, 95, 132, 142, 143 та інших статей Конституції України Верховна Рада України 21 червня 2001 року ухвалила Бюджетний кодекс України. Згідно з Бюджетним кодексом бюджетна система України складається з державного бюджету та місцевих бюджетів. Вона побудована з урахуванням економічних відносин, державного й адміністративно-територіального устрою та врегульована нормами права. стор. 39 Замовити роботу
|