ЗМІСТ Вступ ………………………………………………………………………..........3 1. СУТНІСТЬ ФРАНЧАЙЗИНГА ЯК СПЕЦИФІЧНОЇ ФОРМИ ВЕДЕННЯ БІЗНЕСУ, ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ. ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ ФРАНЧАЙЗИНГА …………………………….......5 2. ВИДИ І МЕТОДИ ФРАНЧАЙЗИНГА …………………………………...10 3. ОЦІНКА ВИТРАТ ФРАНЧАЙЗІ…………………………………………...17 4. ЗАКОНОДАВЧО - ПРАВОВА БАЗА ФРАНЧАЙЗИНГА ...……............22 ВИСНОВКИ ...……………………………………………………………….......30 СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ І ДЖЕРЕЛ ...…....................32 ВИСНОВКИ Стрімке зростання франчайзинга, що спостерігається практично в усьому світі, схоже, буде продовжуватися. Однак дуже мало імовірно, щоб франчайзингові системи завтрашнього дня були цілком ідентичними тим, що існують сьогодні. При економіці, що стрімко змінюється і в той час, коли ідея створення єдиного світового ринку практично стала реальністю, деякі внутрішні аспекти природи франчайзинга як такого знаходяться на грані зміни. Одним із ключових факторів, що стимулюють зріст франчайзинга, є зменшення частки традиційного виробництва і витиснення його сектором сфери послуг. Франчайзинг особливо добре підходить для бізнесу в сфері громадського харчування, тому велику популярність, у наш час, здобуває діловий франчайзинг. Він припускає пристосовність до умов ринку. Передача повної концепції бізнесу полегшує входження франчайзi у підприємницьку діяльність, з тієї причини, що даний вид франчайзинга регламентує практично всі аспекти діяльності даного підприємства. Також при використанні ділового франчайзинга, франчайзер пропонує різні пільги франчайзi, що в підсумку не може не вплинути як на діяльність окремого франчайзi, так і на функціонування всієї системи в цілому. Однак, на жаль, розвиток франчайзинга в Росії (і Україні) не знаходить належної підтримки на державному рівні. Перше, що гальмує розвиток франчайзинга, - законодавство. Якщо в закордонних країнах цей вид діяльності не вимагає ніяких офіційних оформлень і реєстрацій, то відповідно до Цивільного кодексу РФ договір про комерційну концесію необхідно реєструвати в Роспатенті, що приводить до виникнення бюрократичних зволікань. Крім цього, відсутня необхідна законодавча база. Наприклад, в США тільки на федеральному рівні створено близько сотні законів, що так чи інакше стосуються франчайзинга, у той час як у Росії відсутній навіть закон про франчайзинг. На ряді з цим, для франчайзi усе складається не так вже і гладко. Як показують дослідження, приблизно половина підприємств що реєструються у Росії в сфері малого бізнесу так і не змогли розгорнути свою діяльність через нестачу стартового капіталу. Очевидно, що франчайзи доведеться зіткнутися з тими ж проблемами, що й іншим дрібним підприємцям. Відсутність власних коштів, стримувало і буде стримувати успішний розвиток франшизних підприємств, але є підстави думати, що завдяки специфічним особливостям франчайзинга ринок альтернативного фінансування в даний момент для них більш сприятливий. На жаль, на підтримку з боку франчайзеров вітчизняним підприємцям поки розраховувати не доводиться. Така позиція заснована на нестабільності російського інвестиційного ринку; і закордонні франчайзери побоюються ризикувати, не маючи надійних гарантій. Проте, незважаючи на наявність окремих гальмуючих факторів, франчайзинг у Росії вже успішно розвивається. Усе більше підприємницьких кіл звертається до використання цієї ефективної форми ведення бізнесу. Значення його для російської економіки переоцінити складно: для франчайзера - це один з найшвидших і ефективних способів створення нових незалежних підприємств, об'єднаних у єдину систему; для франчайзi – спосіб розвивати свій власний бізнес на базі перевіреної бізнес-моделі, а для держави - це ефективний інструмент підтримки малого й індивідуального підприємництва, а отже, і розвитку всієї економіки. Розвиток франчайзинга в країнах із перехідною економікою, до яких відносяться Росія й Україна, буде проходити все більшими темпами, тому не слід впускати шанс обійти своїх конкурентів вже зараз. стор.32 Замовити роботу
|