...
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » культурологія релігія

Пресвята Тройця – основа богослов’я Православної Церкви (КУРСОВА РОБОТА)
06.04.2010, 18:20
ЗМІСТ
ВСТУП …………………………………………………………………………………………………………………………………………3
І. ДОГМАТ ПРО СВЯТУ ТРОЙЦЮ – ОСНОВА ХРИСТИЯНСЬКОЇ РЕЛІГІЇ ……………………………… 5
II. НЕЗБАГНЕННІСТЬ ДОГМАТА ПРО СВЯТУ ТРОЙЦЮ ……………………………………………………………6
ІІІ. АНАЛОГІЇ СВЯТОЇ ТРОЙЦІ В СВІТІ ……………………………………………………………………………………7
IV. ТРОЇЧНА ТЕРМІНОЛОГІЯ …………………………………………………………………………………………………… 9
V. КОРОТКА ІСТОРІЯ ДОГМАТА ПРО ПРЕСВЯТУ ТРОЙЦЮ ………………………………………………… 11
1. Донікейській період ……………………………………………………………………………………………………… 13
2. Стан вчення про Святу Тройцю в IV столітті ……………………………………………………………… 16
А. Аріанська доктрина ………………………………………………………………………………………………… 16
Б. Боротьба Церкви з аріанством і духоборництвом …………………………………………………17
VI. ОСНОВНІ СВІДОЦТВА ОБ’ЯВЛЕННЯ ПРО ТРИЄДИНОГО БОГА …………………………………… 19
1. Свідоцтва Старого Заповіту ………………………………………………………………………………………… 19
2. Свідоцтва Нового Заповіту ………………………………………………………………………………………… 21
VII. СВІДОЦТВА ОБ’ЯВЛЕННЯ ПРО РІВНІСТЬ БОЖЕСТВЕННИХ ОСІБ ……………………………… 22
1. Божество Отця ……………………………………………………………………………………………………………… 22
2. Божество Сина і Його рівність з Отцем ……………………………………………………………………… 22
3. Божество Святого Духа і Його рівність з Отцем і Сином ………………………………………… 25
VIII. БОЖЕСТВЕННІ ІПОСТАСІ І ЇХ ВЛАСТИВОСТІ …………………………………………………………… 27
1. Особистість Іпостасей ………………………………………………………………………………………………… 27
2. Іпостасні властивості …………………………………………………………………………………………………… 29
А. Нерожденність і єдиносущність Отця …………………………………………………………………… 29
Б. Народження Сина і сходження Святого Духу ……………………………………………………… 31
IX. ЄДИНОСУЩНІСТЬ ОСІБ СВЯТОЇ ТРОЙЦІ ……………………………………………………………………… 34
X. ОБРАЗ ОДКРОВЕННЯ СВЯТОЇ ТРОЙЦІ ………………………………………………………………………………36
ВИСНОВОК ………………………………………………………………………………………………………………………………40
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА ……………………………………………………………………………………………………42

ВИСНОВОК
Людина покликана до участі в Божественному житті. Це вічне життя полягає в любові, тому любов до Бога і ближнього — єдиний шлях з'єднання з Святою Тройцею. Так з’єднується вище християнське розуміння про Бога (троїчне богослов’я) і християнська мораль. Заповідь про любов одержує силу в догматі про Святу Тройцю, а сам догмат з'ясовується у міру виконання заповідей, у міру зростання в любові, у міру богоуподібнення. Як справедливо відзначає В. Лосський, для Православної Церкви Пресвята Тройця — непохитна підстава християнської релігійної думки, благочестя, духовного життя і духовного досвіду. «Саме Її шукаємо ми, коли шукаємо Бога, коли шукаємо повноту буття, значення і мету свого існування»71. «Бог єдиний по суті і потрійний в Особах, Які єдиносущні і рівні між Собою: поклопочемося ж, щоб потрійний склад нашої сутності (дух, душу і тіло) і головних сил (розум, волю і відчуття) привести до рівності, єдності і згоди, в цьому задача нашого життя і наше блаженство», — закликає архімандрит Іустин72.
Підсумовуючи вищенаведене бачу, що все що сказано, описано, або упущено в цій роботі, не дає підстави сумніватись чи не вірити в Пресвяту Тройцю, а навпаки переконує нас в наступному…
Бог Отець, перша Особа Святої Тройці, є істинний Бог. І ця істина засвідчена майже на кожній сторінці Святого Письма настільки виразно і зрозуміло, що ніхто з єретиків не відкидав Божества Отця.
Син Божий, друга Особа Святої Тройці, за виразними свідченнями об'явлення, є істинний Бог у прямому, влас¬ному розумінні слова, тобто Бог за сутністю.
Дух Святий, третя Особа Святої Тройці, є істинний Бог, рівний і єдиносущний Отцю і Синові. Біблія свідчить про це різними способами: а) називаючи Духа Святого істинним Богом; б) показуючи Його властивості та дії, які належать тільки Богові; в) заповідаючи віддавати Святому Духові таку ж пошану, як Отцю і Синові.
Бог Істотою Один, але потрійний Особами (Лицями або Іпостасями): Отець, Син (Слово) і Святий Дух. Бог є Пресвята Тройця Одноістотна (Єдиносущна), Нероздільна і Незлитна.
Всі три Особи (Іпостасі) Святої Тройці рівні між Собою, Рівносовічні, Рівносопрестольпі. Ніхто не більший, ніхто не старший, ніхто не менший. Єдине
71 В. Лосский. Мистическое богословие. С. 38.
72 Архим. Иустин. Цит. соч. Ч. 1. С. 138.
Божество, Єдине Царство, Єдина Сила, бо Єдиний завжди Сам Собі рівний. Початком же Божественних Осіб (Лиць) є Отець.
Отець не народжується й не сходить від іншої Особи Пресвятої Тройці. Син превічно народжується від Отця. Дух Святий превічно сходить від Отця.
Єдиність Божества одночасно властива трьом Особам разом і кожній з Них. Кожна Особа Святої Тройці - Отець, Син, Святий Дух - є істинний Бог; три Особи - це не три окремих боги, але один Бог, Який має всі досконалості Божества.. Три Особи в Божестві - не роздрібнені, не розрізнені Його частини чи три види одного роду, - це три різних способи існування Одного й Того ж Бога.
Віра в єдиносущність трьох Осіб Святої Тройці була з самого початку існування Церкви, яка відстоювала її в боротьбі з єресями, завдяки чому догмат про єдиносущність Іпостасей Святої Тройці ретельно оброблено і розкрито на Вселенських соборах, у тво¬рах святих отців.

стор.42

Категорія: культурологія релігія | Додав: admin_vitalya
Переглядів: 471 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту
Категорії
Право [179]
Психологія [200]
Педагогіка [140]
Економіка підприємства [36]
Бугалтерський облік [200]
Медицина [40]
культурологія релігія [76]
менеджмент_маркетинг [102]
міжнародні відносини [10]
соціологія [11]
політикономія_політологія [36]
програмування_інформатика [128]
філософія [63]
фінанси [156]
банківська справа [59]
інші [276]
Хмара тегів
Вхід на сайт
Пошук