...
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » банківська справа

Роль НБУ на ринку державних цінних паперів
03.04.2010, 15:44
ЗМІСТ

Вступ6
Роздiл 1. Ринок цIних паперiв України :
1.1
Iсторiя розвитку ринку цiнних паперiв
8
1.2.
Характеристика ринку цiнних паперiв Украiни
16
1.3.
Регулювання дiяльностi учасникiв ринку цiнних паперiв органами державної влади20

Роздiл 2.Роль НБУ на первинному ринку державних цiнних паперiв:
2.1.
Полiтика НБУ щодо ринку державних цiнних паперiв
26
2.2.
Вплив НБУ на розвиток ринку облiгацiй внутрiшньоi державноi позики 37
Роздiл 3.Роль НБУ на вторинному ринку державних цiнних паперiв :
3.1
Операцii НБУ на фондовому ринку як iнструмент грошово-кредитної полiтики
48
3.2
Шляхи вдосконалення дiяльностi Національного банку на ринку цiнних паперів
55

Роздiл 4.Охорона працi в банках

4.1.
Загальна характеристика умов праці в банках 60
4.2.
Аналіз параметрів мікроклімату в приміщенні 63
4.3.
Електробезпека в банках 654.4.
Охорона праці при експлуатації ПК 68
Висновки 72
Список використаної лiтератури 78
Додатки80

ВИСНОВКИ
Завдання і політика визначається функціями та обов’язками Національного банку України, як центрального банку країни, визначеними у законі України Про банки і банківську діяльність, задачами, затвердженими Верховною Радою України, що затверджуються у законі Основні напрямки грошово - кредитної політики.
В цілому можна відмітити, що нині Україна має дуже тісну залежність в тенденціях між обліковою ставкою Нацбанку та прибутковістю на фондовому ринку.
Необхідною умовою ефективного розвитку ринку державних цінних паперів є розширення кола його прямих учасників, що обумовлює необхідність залучення небанківських фінансових установ. Їх прямий вихід на ринок, без використання послуг комерційних банків, можливий за умови встановлення дієвого державного контролю за їх діяльністю.
Розширення кола безпосередніх учасників ринку ОВДП призведе до зниження ціни державного боргу. Розширення кола безпосередніх учасників пов’язано з виходом на нього філій комерційних банків та торговців цінними паперами, що не належать до складу установ банківської системи.
Стан ринку облiгацiй внутрiшньої державної позики знаходиться пiд постiйною увагою широкого кола його безпосереднiх учасникiв, фiнансових оглядачiв та вiдповiдних органiв державної влади. I це не випадково, подiї, що вiдбуваються на цьому ринку, у концентрованому виглядi, характеризують процеси ринкових перетворень та iнвестицiйний "клiмат" в Українi. Суттєве значення для аналiзу стану розвитку цього ринку та розгляду перспектив його розвитку має визначення ролi та мiсця цього iнструмента в забезпеченнi фiнансування державних потреб.
Щоб не допустити подальшого зростання бюджетної заборгованостi за ОВДП Законом України "Про Державний бюджет України на 2002 рiк" частка запозичень на ринку ОВДП для покриття дефiциту Державного бюджету в порівнянні з минулим року зменшена. У зв'язку з цим, сальдо між залученням коштiв на ринку ОВДП та бюджетними сплатами (сума основного боргу за ОВДП та обсяг доходу за ними) з початку року є негативним.
Неврегульованiсть процесу залучення коштiв на ринку ОВДП призвело до необхiдностi використання бюджетних коштiв, що отримуються iз iнших джерел, для покриття негативної рiзницi мiж обсягами залучення коштiв на ринку ОВДП та платежами, пов'язаними iз сплатою доходу та погашенням цих державних боргових зобов'язань.
Врегулювання процесу залучення коштiв на ринку ОВДП, пов'язано з пiдвищенням керованостi його розвитком, що викликає необхiднiсть реалiзацiї комплексу заходiв. Одним iз кроків слід вважати введення в дiю Мiнiстерством фiнансiв України з початку цього року графiкiв проведення аукцiонiв з розмiщення ОВДП, якими встановлюються дати та обсяги продажу облiгацiй. Поряд з цим, практика розроблення i затвердження графiкiв з продажу ОВДП ще не набула систематичного характеру, а його показники не є обов'язковими для виконання, У рядi випадкiв обсяги облiгацiй, що пропонуються для продажу, при проведеннi аукціонів змiнюються. Розроблення графiкiв на тижневий термiн також не дозволяє пiдвищити рiвень прогнозованостi розвитку ринку ОВДП, а це, у свою чергу, не створює необхiдних умов для проведення прогнозних розрахункiв щодо обсягiв придбання ОВДП iнвесторами та структури грошових потокiв.
Усунення цих недолiкiв пов'язано iз визначенням на законодавчому рiвнi статусу графiка проведення аукцiонiв з продажу ОВДП. У зв'язку з цим, доцiльно внести до повнення до Закону України " Про державний внутрiшнiй борг".
Пiдвищення керованостi розвитком ринку ОВДП нерозривно пов'язано з усуненням недолiкiв податкового законодавства. Так, при введенні в обіг ОВДП, що розмішувались на дисконтній основі, залишись не визначеними питання оподаткування дисконту. Як наслідок цього доходність ОВДП на аукціонах з первинного розміщення значно перевищувала облікову ставку Національного банку України. Лише пiсля надання Головною державною податковою інспекцією України вiдповiдних роз'яснень щодо неоподаткування прибутку вiд ОВДП їх дохідність на аукцiонах з первинного розмiщення почала поступово знижуватись. Іншим прикладом негативного впливу податкового законодавства на стан ринку ОВДП є введення податку на прибуток за ОВДП з першого липня минулого року у розмiрi 30%. Ця правова норма спричиняла нерiвні умови дiяльностi на ринку резидентiв та нерезидентiв. У той час як прибутки резидентiв пiдлягають оподаткування, прибутки нерезидентів за ОВДП вiдповiдно до міжнародних договорів щодо уникнення подвійного оподаткування, у переважній більшості, не оподатковуються. Це дає можливість нерезидентам надавати пропозиції з придбання облiгацiй, за цінами придбання значно вищими і більш прийнятними для Міністерства фінансів України ніж тими, що можуть запропонувати резиденти, які вимушені враховувати до ціни купівлі цих цінних паперів податкові сплати. Така нерiвнiсть призвела до усунення з аукцiонiв з розмiщення ОВДП заявок резидентiв i поряд iз свiтовою кризою на фондовому ринку до зменшення обсягiв залучення коштiв.
У зв'язку з викладеним постає проблема введення єдиних умов оподаткування за ОВДП. З урахуванням норм Конституції України, якою визначений статус міжнародних договорів, ця рівність може бути досягнута лише за умови відміни оподаткування прибутку за цінними паперами.
Важливе значення для подальшого керованого розвитку ринку ОВДП має введення механізмів спільного функціонування різних сегментів фінансового ринку, у першу чергу, спрямованих на забезпечення органічного поєднання ринку ОВДП з валютним ринком.
Становлення та розвиток цього механізму пов`язано з необхідністю внесення змін до законодавства з питань іноземного інвестування.
Отже, можна констатувати, що до факторiв, якi негативно вплинули на функцiонування ринку ОВДП, можна вiднести:
- мiжнародну фiнансову кризу,
- використанням ОВДП, у ряді випадків, як основного джерела надходження коштів до Державного бюджету;
- недоліками чинного законодавства, у першу чергу у сфері оподаткування;
- нерозвиненістю механізмів спільного функціонування сегментів фінансового ринку;
- невраженістю, у окремих випадках, рішень щодо встановлення цінових умов розміщення ОВДП.
Навіть у цих умовах та непрацюючої економіки, ринок ОВДП у сукупностi iз заходами, що були реалiзованi Нацiональним банком України, забезпечив стабільність національної валюти та цін. Як плату за цю стабільність необхідно розглядати зростання заборгованості Державного бюджету. Необхідно ще раз зверну ти увагу та те, що рівень такої заборгованості знаходиться в залежності від стану виробництва та рівня податків за операціями з державними цінними паперами.
Кошти, що залучались при розміщенні ОВДП, у своїй пере важній більшості спрямовувались на покриття заборгованості бюджету по заробітній платі, пенсіям та стипендіям, яка у да ний час погашена ще не у повній мірі. Часткове погашення цієї заборгованості, у значній мірі дозволило зняти соціальну напругу у суспільстві, а також здійснити поповнення обіговими коштами товаровиробників. У цій ситуації ОВДП були засобом підтримки вітчизняного виробництва і надходження додаткових податкових платежів до бюджету.
Ситуацiя, що склалася на ринку ОВДП протягом 2002 року, характеризується значними обсягами сплат з погашення ОВДП, суттєвим зменшенням обсягами їх розмiщення, та поступовою стабiлiзацiї цiнових умов розмiщення цих державних боргових зобов'язань.
Оперативне використання ОВДП - засіб регулювання Нацбанком грошової маси в обігу, підтримки ліквідності банківської системи та стимулювання фондового ринку.
Національний банк України проводить виважену монетарну політику, що спрямована на підтримку купівельної спроможності гривні, стабілізацію фінансових ринків та підтримку банківської системи країни. Національним банком України визначені механізми та інструменти, за допомогою яких він забезпечує виконання покладених на нього функцій, а саме: порядок формування комерційними банками обов’язкових резервів, здійснення виваженої процентної політики, використання відповідних меха-нізмів щодо випуску та вилучення емісійних кредитних коштів з обігу (кредитні аукціони, ломбардне кредитування, операції на фондовому ринку державних цінних паперів та валютному ринку).
РЕПО операції - інструмент розв’язку проблеми ліквідності комерційнихбанків з одночасним регулюванням обсягів грошової маси в обігу.
Ломбардний кредит - найдорожчий і найкороткостроковіший інструмент підтримки Нацбанком ліквідності комерційних банків.
Виконаня функцій дилера на вторинному ринку ОВДП, що пов’язані з регулюванням грошової маси в обігу, належить до статутної діяльності Нацбанку. Такий вплив на обсяги грошової маси здійснюється шляхом укладання угод з купівалі та продажу ОВДП на біржовому та позабіржовому ринках. У зв’язку з цм Національний банк здійснюєведення та підтримку на відповідному рівні ліквідності портфель ОВДП, що перебувають у його власності. Ці облігації у разі потреби можуть бути запропоновані до продажу з метою вилучення з обігу надлишкової грошової маси.
Необхідною умовою здійснення такого регулюючого впливу є досягнення необхідної стабільності цінових умов реалізації угод, що укладаються з ОВДП на вторинному ринку.
На відміну від ОВДП при запровадженні інших фінансових інструментів, що не можуть бути використані для здійснення Нацбанком своїх статутних обов’язків, його повноваження зводяться у першу чергу до формування відповідної методично-інструктивної бази, що встановлює порядок випуску, обігу, сплату доходу та погашення цінних паперів установами банківької системи.
стор. 74

Категорія: банківська справа | Додав: admin_vitalya
Переглядів: 295 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту
Категорії
Право [179]
Психологія [200]
Педагогіка [140]
Економіка підприємства [36]
Бугалтерський облік [200]
Медицина [40]
культурологія релігія [76]
менеджмент_маркетинг [102]
міжнародні відносини [10]
соціологія [11]
політикономія_політологія [36]
програмування_інформатика [128]
філософія [63]
фінанси [156]
банківська справа [59]
інші [276]
Хмара тегів
Вхід на сайт
Пошук