ПЛАН Вступ 1. Методологічні основи формування прибутку підприємства. 2. Дослідження порядку формування прибутку по сп ”Афамія” за 1998 – 1999 р.р. 2.1 Аналіз валового доходу по сп ”Афамія” за 1998 – 1999 р.р. 2.2. Аналіз валових витрат по сп «Афамія» за 1998-1999 р.р.. 2.3. аналіз прибутку і вплив факторів на його величину по сп «Афамія» за 1998 – 1999 роки. 3.1. Стратегія управління прибутком торговельного підприємства. 3.2. Обгрунтування обсягу формування прибутку торговельного підприємства на 2000 рік. Висновки та пропозиції ВИСНОВКИ ТА ПРОПОЗИЦІЇ Перехід до ринкової економіки України передбачає розв”язання багатьох виробничих , науково – технічних, організаційних і економічних проблем. Підприємство – основна організаційна ланка народного господарства в Україні , яка здійснює виробничу і комерційну діяльність з метою одержання прибутку. Діяльність торговельного підприємства вимагає економічного аналізу його виробничо-фінансового стану та можливих змін при зміні ринкової кон”юнктури. Економічний аналіз дає змогу обгрунтувати економічні показники поточного та перспективного розвитку з урахуванням найбільш повного та ефективного використання ресурсів . Головною ознакою економічного аналізу є системне дослідження економічних явищ і процесів, факторів, що їх зумовлюють. Характерною ознакою економічного аналізу є об”єктивна оцінка ефективності виробничо – фінансової діяльності торговельного підприємства. Прибутковість і конкурентноспроможність є основними критеріями оцінки виробничо – господарської діяльності кожного підприємства. В економічному аналізі використовується кінцевий фінансовий результат діяльності підприємства – це прибуток. Аналіз і оцінка прибутку здійснюється шляхом зіставлення відповідних показників з показниками попереднього звітного періоду для того, щоб визначити зміну показників і тенденцію цієї зміни. Прибуток служить джерелом розширенного відтворення ,створення фондів споживання , утримання і розвитку невиробничої сфери, виробничого і соціального розвитку підприємства , матеріального заохочення. Прибуток є одним із підсумкових , узагальнюючих показників виробничо- фінансової діяльності , виражає кінцевий результат ефективності виробництва і реалізації продукції , поліпшення її якості , використання трудових , матеріальних і фінансових ресурсів. В результаті проведеного аналізу можна відмітити, що функціонування торговельного підприємства в умовах ринку визначається його здатністю приносити достатній дохід , і відповідно, прибуток. Прибуток є кінцевим результатом діяльності підприємства, який характеризує абсолютну ефективність його роботи . В умовах ринкової економіки прибуток виступає головним фактором стимулювання виробничої і підприємницької діяльності підприємства і створює фінансову основу для її розвитку, задовільнення соціальних і матеріальних потреб. Прибуток, як кінцевий фінансовий показник діяльності торговельногопідприємства представляє собою різницю між загальною сумою доходів і витрат. Після проведеного дослідження діяльності СП “Афамія” за 1998-1999 рр. по валовому доходу, витратам обігу та прибутку можна зробити висновки: 1. У 1999 році порівняно з 1998 роком на підприємстві рівень валового доходу змінився але незначно на 1 % , що не вплинуло на розмір прибутку , обсяг товарообороту зменшився на 44,9 тис.грн., що негативно вплинуло на прибуток. 2. Аналіз витрат обігу в загальній сумі і по статтям свідчить ,що у 1999 році рівень витрат збільшився на 20,6 % , що впливає негативно на прибуток і привело до перевитрат коштів. 3. Аналіз прибутку свідчить про те , що СП “ Афамія “ у 1999 році знаходиться в зоні збитковості ( - 18,4 тис.грн.) , тобто у кризовому стані . За допомогою показників рентабельності оцінена ефективність використання ресурсного потенціалу, за якими спостерігається збільшення збитковості по підприємству на 20,6 тис.грн. Аналіз ефективності управління прибутком у 1999 році по СП “ Афамія” характеризує зниження рентабельності від 0,008 грн. до – 0,003 грн. В третьому розділі дипломної роботи провели розробку обгрунтування прибутку торговельного підприємства на 2000 рік : 1. Визначили мінімальний прибуток , при якому підприємство вийде з зони збитковості. 2. Визначили ,що Пнорм = 69,2 тис.грн., де Пнорм – нормальний прибуток. 3. Розмір необхідного прибутку у 2000 році для стимулювання виробничих і соціальних потреб підприємства , де Пнеобх = 22,3 тис.грн. 4. Визначили розмір можливого прибутку , де Пможл = 15,4 тис.грн. Для того, щоб СП “Афамія” вийшло з зони збитковості і отримало підвищення прибутковості, зростання доходів, можна запрпонувати такі пропозиції: Основними резервами зростання валового доходу є: • Зниження цін при закупці товарів, скорочення числа посредників при закупці товарів, закупка товарів за зниженими цінами на сезоних ярмарках, передевяткових розпродажах; за рахунок зростання цін реалізації товарів, підвищення рівня торговельного обслуговування, використання сприятливої торговельної кон”юнктури; • Зниження витрат обігу за рахунок якісного стану основних фондів, зростання ефективності їх використання; розробити ламку систему планування витрат, враховуючи зміни внутрішніх умов, важливість інформації; своєчасне виявлення задач зниження витрат обігу. • СП “Афамія” необхідно розширити свою торговельну діяльність: - Розширення асортиментної структури товарів. - Заключення договорів з прямими постачальниками продовольчих товарів. - Організація цілодобової торгівлі. - Організація виїздної торгівлі у вихідні та святкові дні (передевяткові розпродажи). - Проведення рекламних заходів стосовно товарів (робіт, послуг), що продаються, надання послуг (виконання робіт) з метою реклами. - Збільшення асортименту кондитерських виробів. - Відкриття торговельних кіосків по м.Чернівці. Таким чином, використання запропонованих пропозицій приведе підприємство до досягнення потрібної величини прибутку. У підвищенні прибутку та високій рентабельності зацікавленні і підприємство, і держава, з одного боку, це є прямим джерелом виробничого і соціального розвитку підприємства, а з другого – частина прибутку виплачується у вигляді податків та обов”язкових платежів, забезпечує постійні і зростаючі надходження до державного бюджету. стор.55 Замовити роботу
|