...
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » інші

системи менеджменту якості (дипломна робота)
14.04.2010, 16:53
Зміст
Вступ 3
Розділ І 7
1.1. Суспільна потреба в менеджменті якості як історичному контексті 7
1.2. Термінологічні засади якості на сучасному етапі розвитку
суспільства 12
Розділ ІІ Сучасні системи менеджменту якості 21
2.1. Менеджеризм - як складова частина теорії технократії 21
2.2. Чинне законодавство в сфері якості 55
Розділ ІІІ.Стандартизація і сертифікація систем якості 76
3.1. Стандарти різних рівнів в сфері якості 76
3.2. Сертифікація різних рівнів 81
Висновок 88
Список використаної літератури 92

Висновки
В процесі розвідок та досліджень, здійснених для досягнення визначеної мети були розв”язані поставлені задачі, підтверджені актуальність та репрезентативність методології досліджень, правильність вибору предмету та об”єкту дослідження. Узагальнюючи результати дослідження, я можу констатувати таке:
1. В Арістотелівській логіці “якість” — одна з 10 філософських категорій, на які Арістотель поділив всі речі реальності. Як одна з таких категорій, “якість” - це побічна обставина за допомогою якої річ є якогось типу чи виду; побічна обставина, що вказує якою є річ (її змістовні якості та форми) і як річ діє (її здатності та навики); побічна обставина котра є зовнішньою оцінюючою формою. Так він відмічає, що “коло є деякою якістю визначеною фігурою без кутів”. Отже, в своїх дослідженнях Арістотель заклав основи предметного розуміння якості.
По Гегелю якість - це характеристика відмінності предмету від всіх інших. Г.Гегель відзначив нерозривну єдність якості і кількості. Ті або інші кількісні зміни мають свою межу, свою якісну межу, вихід за яку веде до встановлення нового співвідношення кількості і якості. Тобто Г.Гегель запропонував ідею системного розуміння “якості”, як філософської категорії.
Ф. Енгельс розглядав якість в двох планах: по-перше, всяка якість має нескінченно багато кількісних градацій, доступних вимірюванню і спостереженню; по-друге, існують "...не якості, а тільки речі, що володіють якістю, і при тому нескінченно багатьма якостями".
Узагальнюючи розглянуті аспекти якості продукції, ГОСТ 15467-79 дає їй наступне визначення: "Якість продукції" - це сукупність властивостей продукції, обумовлюючих її придатність задовольняти певні потреби відповідно до її призначення".
Велику кількість визначень філософської категорії “якість” можна звести до декількох:
1) якість продукції - це сукупність якостей, які обумовлюють ступінь задоволення певних потреб у вигляді економічного результату у споживача з урахуванням суспільно-необхідних затрат (5, 14);
2) якість продукції - це сукупність якостей та міра корисності продукції, яка обумовлює її здатність більш повно задовольняти суспільні і особисті потреби (6, с.56).
3) Термін “якість праці” окреслюється як суспільна значимість, ступінь складності (кваліфікація), відповідальності ,напруженості (інтенсивності) праці (6, с.56).
4) Поняття “якість” також оцінює споживні характеристики матеріальних цінностей. Але велика кількість благ перебуває у нематеріальному або потенційному стані - можливості розвитку чи занепаду, асиметричність інформації тощо. Як наслідок цього, поле застосування даного терміну розширюється. Тому з’являється необхідність у визначенні та застосуванні терміну “якість блага”.
Якість блага - це міра задоволення або здатності задовольняти певні потреби.
Повноцінне благо - це існуюча реально і потенційно економічна сутність, яка є наслідком і джерелом функціонування та розвитку господарських суб’єктів суспільства, що утворюють єдину фінансово-економічну систему. Повноцінне блага відповідають певному критерію якості, який висувається суспільством відносно рівня задоволення власних потреб.
Неповноцінне благо - це існуюча реально і потенційно економічна сутність, якість якої не задовольняє вимогам і потребам розвитку та функціюванню господарських суб’єктів суспільства, які утворюють єдину фінансово-економічну систему.
2. Менеджеризм - теорія управління сучасним виробництвом.
Практична функція менеджеризму полягає в тому, щоб зосередити зусилля на поліпшенні організації і управління сучасним великим виробництвом. Для цього знаходяться нові форми організації виробництва і збуту продукції на основі інформаційних технологій, стандартизації та сертифікації.
Характерна ознака менеджеризму - тісний зв'язок з конкретними емпіричними дослідженнями по організації і управлінню та розвитком інформаційних систем і технологій.
На початку 1993 року Україна стала членом ІSО та Міжнародної електротехнічної комісії – ІЕС. Це дає їй право нарівні з 150 іншими країнами світу брати участь у більш ніж 1000 міжнародних робочих органах технічних комітетів по стандартизації і сертифікації та використовувати понад 12000 міжнародних стандартів в тому числі з проблем якості та її менеджменту.
Для набуття максимально можливого зиску та іміджу надійного партнера на зовнішньому ринку підприємствам бажано створювати і сертифікувати також власні системи якості та їхнього менеджменту. Згідно з міжнародним стандартом ІSО 8402 “Якість. Словник” система якості являє собою сукупність організаційної структури, відповідальності, процедур, процесів і ресурсів, що забезпечує здійснення загального менеджменту якістю. Відповідний рівень такої системи підтримується сертифікатом, який видається підприємству на певний строк – один рік, два роки тощо. Правом видачі сертифікату на систему якості та її менеджменту може володіти національний орган по сертифікації; у необхідних випадках йому надається право делегувати цю функцію акредитованій для цієї мети організації. Для оцінки системи якості та отримання сертифікату на неї дозволяється залучати будь-яку закордонну фірму, що займається сертифікацією. Вагомість сертифікату і рівень довіри до нього залежить від іміджу організації, яка видає такий документ.
4. На підприємствах України аналогічні сертифіковані системи менеджменту якості ще треба створювати.
При цьому дуже важливою і вкрай необхідною треба визнати активну державну політику підтримки вітчизняних підприємств у справі розроблення, запровадження і сертифікації систем менеджменту якості продукції, робіт та послуг в тому числі культурово-мистецькій та туристичній сфери України.
Менеджмент якості може бути покращений застосуванням стандартів ІSО 9001 версії 2000 року. Нова редакція ІSО 9004 пропонує кращий спосіб до просування до загального менеджменту якістю. Модель ділової досконалості на основі інформаційних технологій не обмежується тільки результатами часткового підвищення якості, а пропонує інструменти для створення всебічних ефективних систем, які включають усі напрями менеджменту.
5. Розвиток та впровадження систем менеджменту якості з застосуванням інформаційних технологій почали значно прогресувати з введення у 1987 році стандартів ІSО 9000. Впродовж 90-х років минулого сторіччя домінантною інноваційної діяльності в менеджменті був “час”, а не “якість”.
Це має змінитися у новому ХХІ ст. Через вичерпність тимчасових резервів часу зв’ язок між трьома чинниками трикутника – “якість- вартість - час" - стає більш важливим. Управління ними у більш збалансованому вигляді є вимогою майбутнього.
6. Збалансований менеджмент в інформаційному суспільстві веде до значної інтеграції діяльності у сфері якості на усіх рівнях та націлює на високу якість.
Рушійними силами майбутніх змін менеджменту якості будуть такі:
• глобальна конкуренція;
• умови праці, що змінюються завдяки інформаційно-комунікаційним технологіям;
•міжнародна комп ‘ютерна мережа (Word Wide Web);
• зменшення числа працюючих у виробничій сфері;
• збільшення числа працюючих у нових видах бізнесу, зокрема інформаційному;
• суспільний сектор, що змінюється через приватизацію та появу нових соціально-економічних умов;
• новий суспільний менеджмент та комп”ютерні технології створення ефективних систем менеджменту якості;
• заміна стандартів алфавітно-цифрових EDІ-систем (в США і Канаді – ANSIx12 та Європі - EDIFAKT) на стандарти інформаційних систем, в яких застосовується надсучасні засоби і технології передачі різноманітної та різноформатної інформації;
• вирішення проблеми взаємної сумісності (гармонізації) стандартів (національних, європейських та міжнародних) з інтегрування систем менеджменту якості.
Україні варто впровадити новітній міжнародний стандарт ISO/IEC17021: 2006.
Вимоги для органів, які здійснюють аудит і сертифікацію систем менеджменту (Conformity assessment – yeneral menegment for bodies providing audit and sertification of management systems). В цьому стандарті акумульовано досвід та найкращу корпоративну практику компаній з усього світу. Враховуючи цей важливий чинник, менеджери України отримають важливий інструментарій для розроблення та ефективного впровадження в своїх організаціях інтегрованих систем менеджменту якості з високим коефіцієнтом їхнього корисного функціювання та сертифікування.

стор.97

Категорія: інші | Додав: admin_vitalya
Переглядів: 336 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту
Категорії
Право [179]
Психологія [200]
Педагогіка [140]
Економіка підприємства [36]
Бугалтерський облік [200]
Медицина [40]
культурологія релігія [76]
менеджмент_маркетинг [102]
міжнародні відносини [10]
соціологія [11]
політикономія_політологія [36]
програмування_інформатика [128]
філософія [63]
фінанси [156]
банківська справа [59]
інші [276]
Хмара тегів
Вхід на сайт
Пошук