Зміст Вступ 1. Розуміння шлюбу в Старому Завіті 2. Християнська святість шлюбу 3. Любов у шлюбі, сповнення християнської чесноти Висновок Бібліографія Примітки: Висновок Всі повинні чітко розуміти, що будь-який союз чоловіка і жінки, віруючих християн, який не є таїнством, не має сили та природи справжнього подружжя; що, хоча він і був укладений відповідно до державних законів, він не може бути нічим іншим як обрядом чи звичаєм, запровадженим цивільним законом. Крім того, цивільний закон може мати справу і вирішувати лише ті питання цивільного порядку, які випливають з подружжя, і які, очевидно, не існували б, якби на це не було істинної та законної причини, тобто шлюбного зв’язку. Дуже важливо, щоб чоловік і жінка знали і чітко розуміли усі ці речі, щоб могти підкорятися державним законам, у випадку якщо нема заперечень з боку Церкви; бо Церква бажає, щоб плоди подружжя оберігалися всіма можливими способами і щоб дітям не було завдано ніякої шкоди. Проте, у великому замішанні поглядів, яке з кожним днем поширюється все більше і більше, потрібно знати, що ніяка сила не може розірвати узи християнського подружжя, як тільки воно стало затверджено та вдосконалене. А, як наслідок цього, ті чоловіки та жінки, які планують, з якоїсь причини, одружитися вдруге, до того, як завершився смертю перший шлюб, винні у явному злочині. Коли ж справи заходять так далеко, що їм видається неможливим далі жити разом, тоді Церква дозволяє їм жити окремо і намагається в той самий час пом’якшити зло сепарації такими засобами та у такий спосіб, які б підходили до їхніх обставин; і все ж вона ніколи не перестає докладати всіх зусиль, щоб наступило примирення і, роблячи це, ніколи не впадає у відчай. Але це крайні випадки. Вони б рідко траплялися, якщо б чоловіки і жінки вступали в подружній стан з належними намірами, плекаючи правильні ідеї про обов’язки подружжя і про його благородну мету, а не під впливом пристрасті; а також, якщо б вони не випереджували свій шлюб цілим рядом гріхів, накликаючи на себе Божий гнів. Потрібно також подбати про те, щоб вони не вступали з легкістю в подружжя з іновірцями, наприклад мусульманами. Бо, коли помисли неодностайні щодо релігійних справ, заледве чи можна сподіватися на злагоду в інших речах. Іншими підставами, які служать доказами того, що люди повинні остерігатися таких шлюбів, є, здебільшого, наступні: вони дають привід для заборонених стосунків та спілкувань на релігійні теми; є перешкодою належному вихованню дітей і часто призводять до змішання правди та брехні і до переконання, що всі релігії є однаково добрі. Підсумовуючи все в кількох словах скажемо, що в подружжі була б спокійна і тиха стабільність, якщо б одружені люди черпали силу та життя лише з чеснот релігії, яка наділяє нас міцністю та витривалістю духу; бо в релігії вони зможуть спокійно і навіть радісно вистояти різні випробування свого стану, такі як, наприклад, недоліки, які вони знаходять один в одному, відмінність вдачі і характерів, тягар материнських турбот, стомливі переживання за освіту дітей, повороти долі та скорботи життя. стор.28 Замовити роботу
|