ПЛАН ВСТУП …………………………………………………………………………………….……2 І. ЗАГАЛЬНІ ПОНЯТТЯ ПРО СТАРОЗАВІТНІ СВЯТА ………………………………....5 ІІ. СВЯТО ПАСХИ У ЄВРЕЇВ ……………………………………………………………..10 ІІІ. КОРОТКІ ВІДОМОСТІ ПРО РЕЛІГІЙНІ СВЯТА ……………………………..…….13 А. Щорічні свята ……………………………………………………………………...…15 Б. Інші свята ………………………………………………………………………….….18 В. Релігійне життя юдеїв …………………………………………………………….....18 ВИСНОВОК ………………………………………………………………………………..…23 БІБЛІОГРАФІЯ ……………………………………………………………………………… 25 ВИСНОВОК Уже була встановлена скинія як місце особливого перебу¬вання Бога між людьми на землі; було поставлене священство як посередники між Богом і народом; було встановлено жертво¬приношення як акт благодатного спілкування людини з Богом; було дано настанови про чисте та нечисте, а також можливість очищення як свідчення святості й чистоти народу Божого. Тепер для ізраїльського теократичного суспільства Господь через Мойсея визначає ті дні, часи, періоди, які мають бути посвячені для Господа. У такі дні людина повинна відійти від своїх щоденних земних турбот, від земного матеріального життя до життя духовного через особливе спілкування з Богом. Так Господь встановлює свята, які мали спільні особливості: 1) строга заборона всякої праці; 2) піст для упокорення свого тіла; 3) зібрання на спільне богослужіння; 4) щедрі жертвоприношення; 5) специфічні священнодійства (відсилання козла до Азазеля, окроплення жертовною кров'ю і та ін.). У постанові про свята особливого значення набирає число "7"- священне число досконалості, довершеності, символ переваги духа над матерією. Так, 7-й день - день суботній, 7-й місяць, 7-й рік -рік суботній, 7-й тиждень після Пасхи - свято П 'ятидесятниці. Найбільш важливими святами були: 1. Пасха — спомин виходу ізраїльського народу з єгипет¬ської неволі, початок нової ери в житті Ізраїля. Це свято є найбільшим і найважливішим серед усіх інших свят. Загальна постанова про святкування Пасхи була дана ще в книзі Вихід, де йдеться про сам вихід ізраїльтян з Єгипту (Вих. 23,15; 34,28). Але тепер Господь дає більш конкретні настанови та визначення." а) початок свята 14 нісана увечері; б) тривалість свята 7 днів; в) принцип святкування — спокій, зібрання народу першого та сьомого дня, споживання тільки опрісноків на протязі всіх семи днів (Лев. 23,5-9). 2. П'ятидесятниця — свято, яке має тісний зв'язок зі свя¬том Пасхи. Сама назва свята "П'ятидесятниця" виникла пізніше. Спочатку це свято мало суто сільсько¬господарський характер. А пізніше П'ятидесятницю почали свят-кувати як спомин отримання Синайського законодавства. До 50 дня після Пасхи і приношення першого снопа жнива закінчувалися і наступало свято П'ятидесятниці — "Свято жнив", під час якого приносилися в жертву хліби з нового врожаю. Але вже не опрісноки, а квасний хліб, саме такий, який ізраїльтяни постійно споживали в своїх домах. 3. Свято труб — "пам'ять сурмлення, святі збори" (Лев. 23, 24). Починалося це свято першого дня священного сьомого місяця тісрі, який пізніше став першим місяцем єврейського літочислення, а перше число цього місяця стало, відповідно, першим днем Нового року. Пам'ять сурмлення або Свято труб мало нагадувати ізраїльтянам про створення Богом світу, а одночасно і про майбутній Суд Божий. Тому це свято було, по суті, внутрішнім, духовним підготовчим періодом до дня Очищення. На протязі восьми днів народ духовно приготовлявся до очищення від усього гріховного. А голос сурми мав збуджувати в кожній людині внутрішній голос сумління, закликати до покаяння. 4. Свято Кучок — це третє особливо велике свято ізраїль¬ського народу після свят Пасхи і П'ятидесятниці. Починалося свято Кучок 15-го числа того самого місяця тісрі, тривало воно сім днів і закінчувалося 22 числа. На протязі цих семи днів ізраїльтяни повинні були жити в спеціальних наметах, які робили із зелених гілок. Це мало нагадувати їм про їхній чудесний вихід з єгипетської неволі і проживання в наметах підчас подорожу¬вання в пустині під безпосередньою Божою опікою. Всі ті настанови, що були дані Господом для ізраїльського народу, відображали піклування Боже про духовний стан цього народу. Людина живе повноцінним життям, є людиною в повному розумінні цього слова тільки тоді, коли вона може в повній мірі усвідомлювати саму себе перед своїм Творцем, духовним зором бачити своє місце в цьому Богом сотвореному світі. Тому Господь через Свої настанови спонукає людину до побожності, до належного ставлення до всього того, що є святе і Боже.11 стор.25 Замовити роботу
|