...
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » культурологія релігія

Вступ в догматичне богослов’я Православної Церкви (КУРСОВА РОБОТА)
06.04.2010, 12:54
ЗМІСТ
ВТСУП
ПОНЯТТЯ ПРО БОГОСЛОВ'Я
1. Значення терміну «богослов’я»
2. Віра і богослов’я
3. Богослов’я як слово про Бога
Б. Богослов’я і теорія. Ціль богослов’я
4. Богослов’я, наука і філософія
5. Задачі і метод богословської науки
II. ПОНЯТТЯ ПРО ДОГМАТИ
1. Значення терміну «догмат»
2. Властивості догматів
3. Богословська думка
4. Догмати і моральність
III. ПОВНОТА НОВОЗАВЕТНОГО ОБ’ЯВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ДОГМАТИЧНОЇ НАУКИ
Теорія догматичного розвитку
IV. СВЯЩЕННЕ ПЕРЕДАННЯ
V. СВЯЩЕННЕ ПИСАННЯ
VI. ВІРОНАВЧАЛЬНІ ТЕКСТИ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ
1. Соборні постанови
2. Сповідування віри
VII. КОРОТКИЙ НАРИС ІСТОРІЇ ДОГМАТИЧНОЇ НАУКИ
1. Епоха до Вселенських Соборів
2. Епоха Вселенських Соборів
А. Систематичні праці
3. Епоха після Вселенських Соборів
4. Новітня школа догматистів
ВИСНОВОК
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА

ВИСНОВОК
Отже, завдання догматичного богослов'я по¬лягає в тому, щоб у систематичному порядку викласти, посильно розкрити православне християнське вчення про триіпостасного Бога, Його властивості і дії щодо створеного Ним світу, особливо людини.
Догмат дає істинне пізнання основних фактів віри, тому він безумовно обов'язковий для всіх віруючих. Стосовно того, що таке догмат, не повинно бути ніяких незгод, суперечностей.
Джерелами догматичного богослов'я крім догматич¬них істин необхідно вважати все те, що сприяє розкриттю змісту цих істин. Єдиним джерелом догматичних істин є Божественне об'явлення (відкриття, одкровення).
Догмати Церкви належать до початкової і всезагальної істини Божественного об'явлення, їх пропонує Церква офіційно, вони обов'язкові для всіх вірних і остаточні Але зміст догмата відрізняється від його догматичної формули. Зміст догмата - це істина, що має суттєвий характер, тобто реально існуюча незалежно від того, що знає або як розуміє цю істину людина. Догматична ж формула є словесний вираз цієї істини. Істина (зміст) догмата - істина про Бога - незмінна оскільки Сам Господь незмінний: "Ісус Христос учора, і сьогодні, і навіки Той Самий!" (Євр. 13:8). Спаситель і безпосередньо, і через Своїх апостолів відкрив людям усі віронавчальні й моральні істини, необхідні їм у зем¬ному житті для їх спасіння в Бозі: "Я вам об'яв усе те, що почув від Мого Отця" (Ів. 15:15). Закон, який Христос дав усім людям, є заповіт вічний (Євр. 13:20).
Ап. Павло закликає віруючих зберігати христи¬янські істини незмінними: "Якби й ми або алгол із неба зачав благовістити вам не те, що ми вам благовістили - нехай буде проклятий" (Гал.1:8). Саме тому Православна церква забороняє виправляти, доповнювати, змінювати зміст і значення догматичних істин, а також розширяти їхній зміст і значення, збільшувати чи скорочувати їх число.
Якщо зміст догматів, їх значення незмінні, то дог¬матичні формули, чи словесні вираження догматів, можуть змінюватися і змінювались у житті Церкви Ця змінність пояснюється тим, що догматичні формулю¬вання історично зумовлені, тобто залежні від обставин, мови свого часу, релігійно-філософської термінології своєї епохи. Але при всіх змінах новіша формула може бути тільки досконалішою і не може протирічити формулі більш ранній. Звичайно нова формула лише розширяє, конкретизує її зміст.
Тлумачити догмат - означає викласти або розкрити його зміст таким чином, щоб при незмінності і неперекрученості самого догмата його зміст став більш доступним. Тлумачення догмата повинно виходити з віри в його істинність, і більше розширити його розуміння можна тільки "в світлі віруючого розуму", як говорить ап. Павло: "Вірою ми розуміємо" (Євр. 11:3).
Головним предметом догматичного богослов'я є Бог - Свята Тройця. Людина має старатись пізнавати Бога з двох сторін: з однієї - який Він є Сам у Собі, з іншої - як Він являє Себе Своїм творінням, тобто в його відношенні до світу, особливо до людини. Відпо¬відно до цього в догматиці можна виділити дві частини: у першій викладається вчення про Бога в Самому Собі, друга - це вчення про Бога в Його відношенні до світу і людини, тобто про справи Божі щодо творінь.
стор.41
Замовити роботу
Категорія: культурологія релігія | Додав: admin_vitalya
Переглядів: 397 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту
Категорії
Право [179]
Психологія [200]
Педагогіка [140]
Економіка підприємства [36]
Бугалтерський облік [200]
Медицина [40]
культурологія релігія [76]
менеджмент_маркетинг [102]
міжнародні відносини [10]
соціологія [11]
політикономія_політологія [36]
програмування_інформатика [128]
філософія [63]
фінанси [156]
банківська справа [59]
інші [276]
Хмара тегів
Вхід на сайт
Пошук