План. Вступ Розділ 1. Інтеграція важлива вимога сьогодення. 1.1. Історичний аспект проблеми інтегрованого навчання. 1.2. Теоретичний аспект проблеми використання інтегрованих уроків у процесі навчання на сучасному етапі розвитку національної школи. Розділ 2. Використання інтеграції навчання в практиці сучасної школи. 2.1. Інтеграція математичної та природничої освіти. 2.2. Інтегрований урок читання і природознавства. ВИСНОВКИ Інтеграція навчальних предметів – це вимога часу, це творчість, самобутність, мистецтво педагога . Інтегрований урок стимулює пізнавальну самостійність, творчу активність та ініціативу учнів, такий урок дає можливість підводити дітей до усвідомленої і емоційно пережитої потреби міркувати і висловлювати свої думки. Тому наша мета була розробити вимоги до проведення уроків у початковій школі. З метою покращення якості проведення уроку, підвищення рівня знань учнів пропонуємо вимоги до проведення інтегрованих уроків. Серед загальних вимог, яким повинен відповідати якісний інтегрований урок, виділяють наступні: 1. Використання нових досягнень науки, передової педагогічної практики, побудови уроку на основі закономірностей навчально-виховного процесу. 2. Інформація на уроці оптимальному співвідношенні всіх дидактичних принципів і правил. 3. Забезпечення належних умов для продуктивної пізнавальної діяльності учнів з врахуванням їх інтересів здібностей і потреб. 4. Зв’язок з раніше засвоєними знаннями і вміннями, опора на досягнутий рівень розвитку учнів. 5. Мотивація і активізація розвитку всіх сфер особистості. 6. Логічність і емоційність всіх етапів навчально-виховної діяльності. 7. Ефективність використання педагогічних засобів. 8. Зв’язок з життям, особистим досвідом учнів. 9. Формування практично необхідних знань, умінь, навичок, раціональних прийомів мислення і діяльності. 10. Формування вміння вчитися, потреби постійно поповнювати об’єм знань. 11. Ретельна діяльність, прогнозування, проектування і планування кожного уроку. Інтегрований урок, як і звичайний традиційний урок, направлений на досягнення триєдиної мети. З урахуванням цього загальні вимоги до уроку конкретизуються в дидактичних, виховних і розвиваючих вимогах. До дидактичних (навчальних) вимог відносяться: чітке визначення задач кожного предмета, що інтегруються на уроці; раціоналізація інформаційного навчання уроку, оптимізація інтегрованого змісту з урахуванням соціальних і особистих потреб; раціональне поєднання різноманітних форм і методів; творчий підхід до формування структури уроку; забезпечення оперативного зворотного зв’язку. Виховні вимоги до інтегрованого уроку включають: визначення виховних можливостей навчального матеріалу, діяльності на урок; постановку тільки тих виховних завдань, які органічно витікають із цілей і змісту навчальної роботи; формування життєво необхідних якостей: охайності, відповідальності, самостійності, уважності, чесності, колективізму та ін; увага і гуманне відношення до учнів, до тримання вимог педагогічного такту, співробітництво зі школярами і зацікавленість у інших успіхах. До розвивальних вимог відносяться: формування і розвиток в учнів позитивних мотивів навчально-пізнавальної діяльності, інтересів, творчої ініціативи і активності; вивчення та врахування рівня розвитку і психологічних особливостей учнів, проектування «зони найближчого розвитку»; проведення інтегрованого уроку на випереджаючому рівні, стимулювання нових якісних змін у розвитку. Таким чином, ми переконалися, що внаслідок врахування класифікації, дотримання технології проведення інтегрованих уроків забезпечується висока ефективність навчально-виховного процесу. стор.47 Замовити роботу
|