Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » політикономія_політологія |
06.04.2010, 11:11 | |
ЗМІСТ Вступ Розділ 1 Місце Європарламенту в загальній структурі Європейського Союзу 1.1 Хронологія розвитку Європарламенту 1.2 Структура Європарламенту 1.3 Функції та повноваження Європарламенту Розділ 2 Правові засади виборів до Європарламенту 2.1 Порядок виборів до Європарламенту 2.2 Особливості виборів членів Європарламенту у країнах-учасницях ЄС Розділ 3 Аналіз досвіду останніх виборів до Європарламенту Висновки Список використаної літератури ВИСНОВКИ Прямі вибори до Європарламенту сприяли підвищенню інтересу всіляких прошарків населення до проблем інтеграції, наблизили громадян держав-членів до розуміння цих проблем, до справ співтовариства і всього Європейського Союзу. Але не варто переоцінювати результати такого наближення. Як по суті, так і за формою виборчі кампанії по виборам у Європарламент мало чим відрізнялися від тих, котрі проводяться при виборах у національні парламенти. Особливої різниці населення не помітило. Хіба що розпал політичної боротьби був слабкіший. Характерно і те, що найчастіше в центрі виборчих кампаній по виборам у Європарламент стояли ті ж питання, що й на виборах у національні парламенти. Позитивним підсумком можна вважати підвищення рівня депутатів - як професійного, так і загальнополітичного, а отже, підвищення і рівня Європарламенту в цілому. Відмова від колишнього правила, відповідно до якого член Європарламенту повинний був спочатку стати депутатом національного парламенту, привів до того, що з'явилися политики-європеїсти, що спеціалізуються по справах співтовариств, а потім і Європейського Союзу. Статус депутата Європарламенту підвищився по багатьом напрямкам, і як наслідок, професійні політики часом стали надавати перевагу європейському мандату, а не національному. Усе це сприяло зростаючій активності Європарламенту. Реальна роль Європарламенту визначається не тільки обсягом його повноважень, але і тим, наскільки активно він бере участь у житті Європейського союзу, як використовує надані йому повноваження. Оцінюючи ситуацію під цим кутом зору, не можна не відзначити, що Європарламент активно прагне до самоствердження. Час працює на Європарламент. Повільно, але усе більше і більше він освоює нові повноваження. Їх можна розцінювати по-різному, навіть вважати, що статус Європарламенту мало в чому змінився. У всякому разі до класичного парламенту він і сьогодні явно не дотягає. Разом з тим, якщо за крапку відліку взяти ситуацію 10-20-літньої давнини, то зміни на краще очевидні. Але все одно такий ключовий інститут безпосередньої демократії, як вибори до Європарламенту, в даний час продовжує залишатися переважно "національним" питанням; політична активність громадян як і раніше прив'язана до "рідних держав"; реалізуючи приналежне їм право на вільне пересування і проживання в межах усієї території ЄС, громадяни Cоюза не виявляють високої активності в реалізації наданого їм Договором про Європейське Співтовариство і директивами ЄС прав обирати і бути обраними в Європарламент і місцеві органи по новому місцю проживання. Однак розвиток інтеграційних процесів у Європейському Союзі , розширення компетенції його керівних органів, у тому числі Європейського Парламенту (який поки ще не має у своєму розпорядженні права справжнього органа законодавчої влади ), можливо, змінить існуючу практику. Як відомо, в результаті самміту Євросоюзу, що відбувся в м. Копенгагені 12-13 грудня 2002 року, було прийнято декілька дуже важливих рішень, які визначатимуть найближче майбутнє всієї європейської політики. До травня 2004 року до Європейського Союзу мають увійти відразу 10 країн: Кіпр, Чехія, Естонія, Латвія, Литва, Угорщина, Польща, Мальта, Словаків та Словенія. А це означає, що в наступних виборах до Європарламенту братимуть ще 10 держав-учасниць, що суттєво змінить виборчу систему Європарламенту та розстановку сил у ньому. Європарламент буде представляти інтереси вже 25 європейських держав, а це сприятиме зростанню ефективності та продуктивності його роботи, наділенню його більшим спектром повноважень, а також підвищенню авторитету Парламенту серед населення Європи. стор.32 Замовити роботу
| |
Переглядів: 315 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |
Меню сайту |
Категорії | ||||||||||||||||
|
Вхід на сайт |
Пошук |