План Вступ Розділ 1. Теоретичні засади дослідження психології дитини дошкільного віку. 1.1. Психологічні особливості розвитку особистості дошкільника. 1.2. Складові психологічної готовності до навчання у школі у структурі особистості старшого дошкільника. Висновки до першого розділу. Розділ 2. Психологічні та фізіологічні особливості дітей дошкільного віку та підготовка їх до школи. 2.1. Зміст та стратегічні орієнтири Базового компоненту дошкільної освіти. 2.2. Психолого- педагогічні чинники оптимізації формування психологічної готовності до навчання у школі в дошкільному закладі. 2.2.1. Психологічні засади мотивації досягнення успіху в контексті готовності до навчання у школі. 2.2.2. Психодіагностика і корекція нахилів і здібностей дітей 5-ти, 6-ти років. Висновки до другого розділу. Висновок Додатки Використані джерела Висновок Отже, психологічна готовність до шкільного навчання - цілісне утворення, яке включає в себе достатньо високий рівень розвитку мотиваційної, інтелектуальної сфер і сфери довільності. Відставання в розвитку однієї з них веде за собою відставання розвитку інших. За даними психолого-педагогічної науки, успішне навчання у школі можливе лише за умови, що на момент вступу до неї дитина набула відповідного особистісного, інтелектуального та фізичного розвитку, який забезпечує її психологічну готовність до школи. Отже, квінтесенцією всього розвитку дошкільного періоду є психологічна готовність дитини до школи. У дітей дошкільного віку є передумови для формування вольової готовності. Характерною рисою цього періоду є здатність підпорядкування мотивів своєї поведінки. Це дає можливість дитині керувати своєю поведінкою, яка необхідна для того, щоб включатися у спільну діяльність, приймати систему вимог, яку ставить школа і вчитель. Довільність поведінки - один з найважливіших показників готовності до навчання в школі. В дошкільному віці дитина починає переносити свою прев"язаність від батьків на своїх ровесників.Вона перестає бути егоїстичною і починає цікавитись забавами з іншими дітьми.Процес усамостійнення продовжується, і дитина ставить багато питань, вимагаючи негайної відповіді.Мабуть, не все розуміючи, вона виявляє впевненість і злість, що вкрайніх випадках доводять до так званих " темпер тантрус".Слід також памятати, що спосіб мислення дітей у цьому віці є цілком конкретний, тому вони сприймають вислови дорослих так, як чуютть.Діти часто повторюють те, що чують від своїх батьків чи оточення.Батьки і вихователі повинні пам"ятати, що вони говогять у присутності дітей, бо ті, чуючи пртиріччя у розмові дорослих, можуть посередньо навчитися гворити неправду.Дорослі не повинні забувати, що у дошкільному віці найкращим виховним засобом є добрий приклад. Я вважаю вважаю одним із критеріїв готовності дитини до школи - "внутрішню позицію школяра”. Це психологічне новоутворення виникає в кінці дошкільного віку і є сплавом двох потреб - пізнавальної і потреби в спілкуванні з дорослим на новому рівні. Саме поєднання цих двох потреб дозволяє дитині свідомо формувати свої наміри і цілі та виявляється в довільній поведінці. стор.35 Замовити роботу
|