...
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » Психологія

Проблема саморегуляції у педагогічному спілкуванні (КУРСОВА РОБОТА )
10.04.2010, 00:39
ЗМІСТ
1. Спілкування в освітньому процесі
1.1 Загальна характеристика спілкування
1.2 Психологічна характеристика педагогічного спілкування
2. Особливості саморегуляції у спілкуванні.
2.1 Суб'єктний підхід до розробки проблеми саморегуляції.
2.2 Визначення поняття саморегуляції.
2.3 Функціональна структура саморегуляції у спілкуванні.
2.4 Стильові особливості усвідомленої саморегуляції у спілкуванні.
2.5 Поняття загальної здібності до саморегуляції.
Висновок
Список використаної літератури

Висновок
Спілкування є явищем, що широко досліджується в усьому світі, в різних галузях світової науки. В залежності від конкретних уявлень про сутність спілкування виділяють різні підходи до даної проблеми - комунікативно-інформаційний, діяльнісний, інтерактивний і ін. У рамках різних підходів розвивається уявлення про функції, характеристики, одиниці спілкування. Педагогічне спілкування - специфічний вид спілкування людей у процесі навчальної взаємодії й співробітництва. Йому властиві як загальні, так і специфічні риси. Специфічні риси педагогічного спілкування обумовлюються педагогічними завданнями й педагогічною ситуацією спілкування, які визначають постановку адекватних їм комунікативних завдань.
Педагогічне спілкування являє собою складну по своїй структурі й функціональній організації цілеспрямовану активність, протікання й ефективність якої залежать від процесу усвідомленої саморегуляції.
Усвідомлена саморегуляція – це системно-організований процес внутрішньої психічної активності людини по ініціації, побудові, підтримці й керуванню різними видами й формами довільної активності [4, с. 5]. Саморегуляція має загальну, інваріантну для різних видів і форм довільної активності людини (у тому числі й спілкування) внутрішню функціональну структуру (визначення цілі, моделювання значимих умов, програмування виконавчих дій, контроль і оцінка результату, рішення про корекції системи саморегулювання).
Прояв індивідуальної своєрідності життєдіяльності (поводження, діяльності, спілкування й т.д.) значною мірою залежить від індивідуальних особливостей усвідомленої саморегуляції - стилю саморегуляції. До таких індивідуально-типових особливостей саморегуляції, що визначає її стиль, відносяться індивідуальні особливості функціонування основних регуляторних процесів, а також, суб'єктно-особистісні властивості, які впливають на цілісний процес саморегуляції (самостійність, надійність, гнучкість, адекватність, усвідомленість).
Успішність у нових видах і формах життєдіяльності залежить від здатності до самостійної усвідомленої побудови саморегуляції на основі нового змістовного матеріалу - загальної здатності до саморегуляції. Для розвитку ЗЗС необхідний розвиток наступних компонентів: 1) наявність повної функціональної структури процесів саморегуляції; 2) високий ступінь стійкості прийнятої мети; 3) внутрішній план взаємодії суб'єкта з відбиваною дійсністю; 4) уміння оперувати у внутрішньому плані інформацією; 5) мовний розвиток людини (розвиток вмінь внутрішньго діалогу). Вони повинні бути забезпечені і в педагогічному спілкуванні.
Тому при підготовці до професійної діяльності і спілкування у майбутніх вчителів потрібно розвивати здібність до саморегуляції з урахуванням структури, а також стилю саморегуляції, враховуючи той факт, що саме саморегуляція у великій мірі буде сприяти успіху в педагогічній діяльності і спілкуванні на всіх їх етапах.
стор.21

Категорія: Психологія | Додав: admin_vitalya
Переглядів: 240 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту
Категорії
Право [179]
Психологія [200]
Педагогіка [140]
Економіка підприємства [36]
Бугалтерський облік [200]
Медицина [40]
культурологія релігія [76]
менеджмент_маркетинг [102]
міжнародні відносини [10]
соціологія [11]
політикономія_політологія [36]
програмування_інформатика [128]
філософія [63]
фінанси [156]
банківська справа [59]
інші [276]
Хмара тегів
Вхід на сайт
Пошук