...
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » Психологія

Психологічні основи художнього сприйняття (КУРСОВА РОБОТА )
10.04.2010, 11:32
ЗМІСТ
ВСТУП
Розділ І. Психологічні основи сприйняття
1.1. Філософський погляд на проблему сприйняття
1.2. Сприйняття як психофізіологічний процес
1.3. Фактори впливу на процес сприйняття
Розділ II. Національні особливості сприйняття
Розділ III. Проблема художнього сприйняття
3.1. Дослідження художнього сприйняття в психології
3.2. Сутність та риси художнього сприйняття
ВИСНОВКИ
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

Висновки
1. Сприйняття - складний психофізіологічний процес, що забезпечує орієнтацію людини в навколишньому світі. Фізіологічною основою перцепції є органи чуття, які забезпечують відображення безпосередньо діючих на них об'єктів зовнішнього світу в свідомості реципієнта. Продуктом цього процесу є перцептивні образи, що утворюють внутрішню картину світу.
2. Сприйняття - це стадіальний (фазовий) процес, що складається з низки послідовних перцептивних дій, усвідомлення яких людиною відбувається не завжди.
3. Перцепція - когнітивний процес, пов'язаний з іншими процесами пізнавальної діяльності людини - мисленням, пам'яттю, уявою. Воно є часткою всього психічного життя людини: спрямовується мотивацією і тісно пов'язане з емоційною сферою людини (є чуттєвим пізнанням).
4. Сприйняття залежить від об'єкту сприйняття, умов, за яких протікає цей процес, і самого реципієнта (його характеру, можливостей і спрямованості на сприйняття). Залежність сприйняття від особистості реципієнта називається в апперцепцією.
5. Народи світу мають свої етнічні особливості перцепції, пов'язані з психологічним складом нації (самосвідомістю, національними особливостями мислення, національним почуттям, особливостями національного характеру), традиціями, звичаями, установками, авто - та гетеростереотипами, етнічною картиною світу.
6. Зіткнення людини із чужорідною культурою може призвести до культурного шоку, викликаного різними системами цінностей. Величина культурного шоку залежить від культурних відмінностей, що фіксуються індексом культурної дистанції (CDI).
7. Продукти культурної діяльності народу містять свій культурний код, що потребує дешифровки у процесі їх сприйняття представниками інших національностей.
8. Художнє сприйняття (сприйняття різних творів мистецтв) - особливий вид естетичного сприйняття, яке має власні характерні риси та якості, пов'язані з умовним характером мистецтва та установкою реципієнта на отримання позитивних емоцій від спілкування з твором мистецтва - естетичного задоволення. Із психологічної точки зору, художній твір -«сукупність естетичних знаків, спрямованих до того, щоб порушити в людях емоції» (Геккена).
9. Художнє сприйняття твору мистецтва - дуже складений й одночасно цілісний процес. Окремі елементи художнього твору в складному контексті сприйняття з'єднуються і виступають у вигляді певних цільностей, частин закінченого твору.
10.Сприйняття твору мистецтва може проходити кілька етапів («сходинок») - від поверхневого сприйняття до усвідомлення сутності, глибинного змісту твору.
11.Поява естетичної реакції пояснюється (Л.С.Виготський) законом знищення формою змісту (матеріалу).
12.Естетичні почуття мають специфічні якості, вони виникають тільки в контексті художнього сприйняття, мають певні особливості їх переживання. У них завжди присутня естетична радість, естетичне задоволення. Вони є соціальне обумовленими.
13.Найвищою естетичною реакцією є катарсис - очищення, духовне піднесення, в якому задіється вся особистість людини. Катарсис спроможний значно впливати на формування установок, певних якостей особистості.
14.Якість сприйняття художнього твору залежить від складності, значності та довершеності художнього твору, умов сприйняття, якостей реципієнта: його культури сприйняття, моральних переконань, естетичного досвіду, освіченості, психологічного типу сприйняття, віку, психологічних установок, упереджень, стереотипів сприйняття тощо.
15.Становлення та розвиток художнього сприйняття проходить ряд етапів у процесі зростання дитини й пов'язаний із опануванням мови мистецтва, отриманням специфічних знань, накопиченням досвіду спілкування з мистецькими творами, формуванням художнього смаку, пробудженням інтересу до художнього пізнання.
стор.40

Категорія: Психологія | Додав: admin_vitalya
Переглядів: 258 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту
Категорії
Право [179]
Психологія [200]
Педагогіка [140]
Економіка підприємства [36]
Бугалтерський облік [200]
Медицина [40]
культурологія релігія [76]
менеджмент_маркетинг [102]
міжнародні відносини [10]
соціологія [11]
політикономія_політологія [36]
програмування_інформатика [128]
філософія [63]
фінанси [156]
банківська справа [59]
інші [276]
Хмара тегів
Вхід на сайт
Пошук