...
Вітаю Вас Гость | RSS
Головна | Реєстрація | Вхід
Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » Психологія

Психологічні умови становлення ідентичності у підлітковому віці (Курсова робота)
10.04.2010, 11:48
ЗМІСТ
Зміст…
Вступ
І.ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ПРОБЛЕМИ ІДЕНТИЧНОСТІ У ПСИХОЛОГІЇ.
1.1 Сутність та зміст поняття “ідентичності”
1.2 Характеристика основних структурних компонентів
ідентичності
1.3 Підлітковий вік як актуальний період становлення ідентичності…
Висновки до І – розділу
ІІ.ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБЛИВОСТЕЙ
СТАНОВЛЕННЯ ІДЕНТИЧНОСТІ У ПІДЛІТКОВОМУ ВІЦІ
2.1 Методи вивчення структури ідентичності та особливостей її становлення у підлітковому віці
2.2 Особливості змісту ідентичності у підлітковому віці
2.2.1 Зміст образу Я у дошкільному віці
2.2.2 Афективний компонент ідентичності у підлітків
Висновки до ІІ – розділу
ВИСНОВКИ…
СПСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
ДОДАТКИ…

ВИСНОВКИ
Передумовою гармонійного розвитку особистості, самореалізації та успішної адаптації до змінних суспільних умов є становлення ідентичності як складної ієрархічної системи знань, уявлень про себе та емоційного відношення до них. Неадекватна ідентичність є причиною невідповідних та недосяжних домагань, порушень емоційно – вольової сфери особистості, конфліктів та непорозуміння в міжособистісних стосунках.
Ідентичність виступає як наслідок відокремлення особистістю самої себе із оточуючого середовища та проявляється як відчуття цілісності, самототожності. Ідентичність формується у взаємодії із іншими людьми та у діяльності на основі ідентифікації із цінностями, що існують у суспільстві. Узгоджена система ціннісних орієнтацій особистості визначає пріоритетні напрямки самореалізації та життєві плани, а також сприяє становленню адекватної ідентичності. Зміст ідентичності визначається двома важливими аспектами: особистісна та соціальна ідентичність, які відображають усвідомлення власної автономності, унікальності та відчуття приналежності до соціальної групи. Гармонійна взаємодія та взаємо доповнення цих аспектів забезпечує всебічний особистісний розвиток.
Самопізнання та самовизначення є базовими механізмами формування уявлень про себе, що утворюють образ Я. Образ Я відображає індивідуальні характеристики особистості та степінь їх значимості для конкретної людини. Емоційне ставлення до себе, своїх вчинків та прагнень, оцінка свого образу Я відображаються у самооцінці. Самооцінка як самосприйняття та само схвалення.
Розвиток особистості, сприяє успішній адаптації, продуктивній творчості та робить можливим взаєморозумінням, співпрацю між людьми.
Становлення ідентичності – індивідуальний процес, який визначається біогенетичними факторами; властивостями та якостями особистості;впливом соціального оточення ; конкретними обставинами життя. Розвиток ідентичності відбувається послідовно протягом всього життя людини, проте сенситивними періодом її формування є підлітковість.
Підлітковість – складна, суперечлива стадія життєвого шляху, для якої характерним є відчуття власної неповторності, несхожості на інших. У підлітковості зміст ідентичності репрезентований такими аспектами як “Ставлення до себе” (77 %) та “Ставлення до майбутнього” (23 %).Власні переживання, думки та відношення є більш значущими для старшокласників, ніж події зовнішнього світу. “Ставлення до себе” включає самоусвідомлення значущих характеристик своєї особистості: “Я - соціальне” (57 %), “Я - фізичне” (15 %), “Я - психологічне” (5 %). Визначальними категоріями “Ставлення до майбутнього” у старшокласників є “Професійна кар’єра” (9,6 %) та “Подальше навчання” (7,6 %). Рівень самоповаги відображає емоційне відношення до змісту власної ідентичності. Як було виявлено в ході дослідження, для значної кількості молодих людей характерною є неадекватна самооцінка (74 %).
Умовами становлення ідентичності у підлітковості визначаємо сформованість і адекватність образу Я та самооцінки, розвиток яких відбувається на основі рефлексії. Таким чином, потрібно розвивати навички самобачення, самопізнання та самопроектування у молодих людей, що забезпечить можливість самоудосконалення особистості, повноту та насиченість життя.
Включення старшокласників у різні види діяльності (трудову, навчальну, комунікативну), розширення сфери самосвідомості, оволодіння психологічними знаннями, накопичення життєвого досвіду, формування ієрархічної системи ціннісних орієнтацій є сприятливими факторами становлення адекватної ідентичності, формування цілісної, гармонійної та творчої особистості.
стор.65

Категорія: Психологія | Додав: admin_vitalya
Переглядів: 293 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]

Меню сайту
Категорії
Право [179]
Психологія [200]
Педагогіка [140]
Економіка підприємства [36]
Бугалтерський облік [200]
Медицина [40]
культурологія релігія [76]
менеджмент_маркетинг [102]
міжнародні відносини [10]
соціологія [11]
політикономія_політологія [36]
програмування_інформатика [128]
філософія [63]
фінанси [156]
банківська справа [59]
інші [276]
Хмара тегів
Вхід на сайт
Пошук