Головна » Файли » Kурсові та Дипломні роботи » Психологія |
10.04.2010, 12:30 | |
Зміст Вступ 1. Природа внутрішнього мовлення 2. Роль внутрішнього мовлення у мисленні студентів 2.1. Функції внутрішнього мовлення 2.2. Роль мови і мислення у внутрішньому мовленні студентів Висновки Список використаної літератури Висновки Отже, слід вважати головною специфічною рисою внутрішнього мовлення функціональну відзнаку: воно виконує функції обдумування, планування, регуля-ції діяльності студента, його внутрішньої підготовки до процесу спілку-вання та обміну думками, тобто психологічно внутрішні функції. Визнання функціональної своєрідності внутріш-нього мовлення, як основної в його характеристиці, усуває всі ті суперечності й непогодженості, які ще до цього часу мають місце в розумінні зазначеного виду мовної діяльності й зокрема того, що вважати внутрішнім мовленням. Різні точки зору на те, що слід вважати внутрішнім мовленням, є свідченням недооцінки саме функціональної його своєрідності як такої, що спричиняється до своє-рідності його структурно-динамічних, граматичних і семантичних особливостей. Виходячи в характеристиці внутрішнього мовлення з його функціональної своєрідності, слід і вважати ним всю ту мовну діяльність, яка здійснює психологічно внутрішні функції, функції внутрішньої роботи думки в широкому її розумінні. Особливості внутрішнього мовлення перебувають у тісній залежності насамперед від змісту тієї діяльності студента, в яку це мовлення включається. Змістом діяльності ви-значається більша чи менша розгорнутість або скороченість внутрішнього мовлення, а отже, й смислова навантаженість, автоматизованість чи усвідомленість і контрольованість, предикативність чи субстантивність. Внутрішнє мовлення виникає з потреб пізнавальної діяльності студентів і розвивається в міру її ускладнення. Саме в пізнавальній діяльності студентів воно відіграє винятково важ-ливу роль. Воно зв'язане з усіма видами пізнавальної діяльності, з усіма пізнавальними процесами. Більшою чи меншою мірою ним опосередковуються відчуття та сприймання; складний і інтимний його зв'язок з пам'яттю, особливо словесно-логічною, творчою і репродуктивною уявою, довільною увагою. За допомогою внутрішнього мовлення студенти організовують чуттєву діяльність, здійснюють певну "внутрішню обробку" чуттєвого матеріалу, його впорядкування, мислене гру-пування та відбір, оцінюють з точки зору мети діяль-ності, відповідності дійсності тощо. Особливу ж роль виконує внутрішнє мовлення в мисленні як діяльності переважно другосигнальній. Тут воно стає безпосереднім носієм мисленого змісту як форма існування понять, засіб здійснення різних мислительних операцій. Участь внутрішнього мовлення в мисленні студентів визначається насамперед тим, що воно є: а) засобом розуміння чужих думок; б) знаряддям на-шого власного думання, самостійного розв'язування мислительних задач; в) засобом підготовки процесу обміну думками. Це специфічні функції внутрішнього мовлення, якими забезпечується мислительна діяльність студентів. стор.21 Замовити роботу
| |
Переглядів: 297 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |
Меню сайту |
Категорії | ||||||||||||||||
|
Вхід на сайт |
Пошук |